News & VeranstaltungenForschungsseminar
Wintersemester 2018/2019

Veranstaltungen des Forschungsseminars im Wintersemester 2018/2019

07.11.2018 ab 10:15 Uhr

Die Customer Experience Scale (CES) – Entwicklung und Validierung eines formativen und praxisorientierten Messkonzepts zur Erfassung von Kundenerlebnissen

Referentin: Franziska Labenz

Betreuung: Prof. Dr. Klaus-Peter Wiedmann

 

Implizite und explizite sensorische Wahrnehmung – Entwicklung und Validierung eines Messkonzepts für das Sensorische Marketing

Referentin: Janina Haase

Betreuung: Prof. Dr. Klaus-Peter Wiedmann

 

Symmetrie in Markenlogos - Eine Untersuchung zu Spillover-Effekten auf das erwartete Produktdesign

Referent: Jannick Bettels

Betreuung: Prof. Dr. Klaus-Peter Wiedmann


07.11.2018 ab 14:30 Uhr

Digital Information Technology and Effective Transfer Pricing – Evidence from the Field

Referent: Valentin Quinkler

Betreuung: Prof. Dr. Jost Heckemeyer

 

The Effect of Transparency on the Tax Haven Presence of Banks

Referent: Aaron Hemmerich

Betreuung: Prof. Dr. Jost Heckemeyer


14.11.2018

The impact of biased subjective expectations on over-indebtedness

Referentin: Theres Klühs

Betreuung: Prof. Dr. Lukas Menkhoff

 

Promoting the System Integration of Renewable Energies: Toward a Decision Support System for Incentivizing Spatially-Diversified Deployment

Referent:  Jan-Hendrik Piel

Betreuung: Prof. Dr. Michael H. Breitner


21.11.2018

How Key Audit Matter Can Induce Inefficient Investment Behavior

Referentin: Alexandra Lilge

Betreuung: Prof. Dr. Stefan Wielenberg

 

Strategic Alignment in Change Prozessen - Führungspersönlichkeit/-stile

Referentin: Mike Galicija

Betreuung: Prof. Dr. Klaus-Peter Wiedmann


28.11.2018

Earnings management during family firm succession: An analytical perspective of the influence  of socioemotional wealth

Referent: Max-Frederik Neubert

Betreuung: Prof. Dr. Jens Robert Schöndube


05.12.2018

The Role of Homestead Fish Ponds for Household Nutrition Security in Bangladesh

Referent: Badrun Nessa Ahmed

Betreuung: Prof. Dr. Hermann Waibel

 

The Digital Transformation Enables New Business Models: Focusing the Customer through Smart Services

Referentin: Sonja Dreyer

Betreuung: Prof. Dr. Michael H. Breitner

 

Creating the Foundation for Digital Twins in the Manufacturing Industry: An Integrated Installed Base Management System

Referent: Daniel Olivotti

Betreuung: Prof. Dr. Michael H. Breitner


12.12.2018

Processing of Intended and Unintended Strategic Issues and Integration into the Strategic Agenda

Referent: M.Sc. Simon Schrader

Betreuung: Prof. Dr. Hans-Gerd Ridder


09.01.2019

Modeling Fractional cointegration between high and low stock prices in Asian countries

Referentin: Alia Afzal

Betreuung: Prof. Dr. Philipp Sibbertsen

 

Realized Volatility and the Variance of Daily Stock Returns

Referentin: M.Sc. Janis Becker

Betreuung: Prof. Dr. Philipp Sibbertsen

 

Dissecting Private Investor Trading Motives and Performance in Innovative Financial Products

Referentin:  M.Sc. Kim Bövers

Betreuung: Prof. Dr. Steffen Meyer


16.01.2019

An analytical approach to crowd-investing: The impact of marketing and idea stealing on the entrepreneur's decision making

Referent: M.Sc. Nicola Bethmann

Betreuung: Prof. Dr. Jens-Robert Schöndube


06.03.2019

Predicting Economic Activity via Eurozone Yield Spreads: Impact of Credit Risk

Referent: Matthias Schock

Betreuung: Prof. Dr. Stefan Homburg

 

The Impact of SHRM on the Psychological Contract of Employees: A Typology and Research Agenda

Referent: Maximilian Röhl

Betreuung: Prof. Dr. Hans-Gerd Ridder

 

Unternehmensethik - Ein phänomenologischer Beitrag zur theoretischen Fundierung

Referent: Florian Krause

Betreuung: Prof. Dr. Axel Haunschild


25.03.2019 ab 14:30 Uhr

Heuristiken für die gewinnorientierte Planung von ressourcenbeschränkten Projekten mit erweiterbaren Kapazitäten

Referent: André Schnabel

Betreuung: Prof. Dr. Stefan Helber